Asute arhiveeritud lehel. Mine värske Arvamusfestivali lehele.
Tagasi kava juurde

Vaikuseminutid

Vaikuseminutite algatus kutsub teid festivali "Mäealale", et pakkuda võimalust  kogeda meelerahu, ärksust ja mõtteselgust.

Vaikuseminutid – lihtsad tähelepanu ja meelerahu harjutused enda sees ja ümber toimuva paremaks märkamiseks. Harjutused sobivad nii täiskasvanutele kui lastele.

Vaikuseminutite harjutuste abil saab ...

  • treenida keskendumisvõimet, sh suutlikkust olla täie tähelepanuga valitud tegevuse juures;
  • väljuda rahutusest ja ärevusest ning õppida ise oma meeleolu muutma, et toime tulla võimalike pingete, ülekoormuse ja stressirohkete olukordadega;
  • õppida märkama enda emotsioone või ka kinnisideid, et nende meelevallast vabaneda ja parema enesejuhtimise abil tugevdada eneseusku (mitte “asjad juhtuvad minuga”, vaid “mina teen valikud”);
  • kujundada heatahtlikku ja tähelepanelikku hoiakut, mis aitab leida loovaid ja kõigi suhtes hoolivaid lahendusi.

 

Vaikuseminutite algatus sündis 2014. aastal vajadusest tõsta õpetajate ja õpilaste vaimset heaolu läbi tähelepanu ja meelerahu harjutuste ning muude vahendite, mis toetavad eneseteadlikkuse ja enesekohaste oskuste arengut. Pakume lihtsaid praktilisi vahendeid, mille abil saab paremini toime tulla nii väliste kui sisemiste stressiallikatega. Meie missiooniks on, et lihtsad tähelepanu ja meelerahu harjutused oleksid normaalne osa laste ja lastega seotud täiskasvanute elust. Vaikuseminutite idee ümber on koondunud grupp õpetajaid, lapsevanemaid, psühholooge ja teisi eksperte, kes tajuvad Eesti laste teravat vajadust keskendumise ja enesejuhtimise oskuste järele. Vaikuseminutite meeskonnal on tugev koostöö ekspertidega Tartu Ülikoolist, Tallinna Ülikoolist ja paljudest teistest organisatsioonidest.

Vaata lähemalt www.vaikuseminutid.ee

Detailid

Kuupäev: 15.08.2015
Kellaaeg: 09:00-10:00
Ürituse lava: Mäeala
Moderaator: MTÜ Vaikuseminutid harjutusi juhendavad Helena Väljaste ja Matti Orav
Osalejad: Vaikuseminutitest saavad osa võtta kõik, kes soovivad.