Asute arhiveeritud lehel. Mine värske Arvamusfestivali lehele.
Tagasi kava juurde

Jooga

Ashtanga Yoga School of Tallinn kutsub Festivali teist päeva alustama joogaga.  
See on hea võimalus teha tutvust Ashtanga joogaga ning samal ajal luua tugev ja värske algus intensiivsele mõttepäevale.

Mida oodata?
Tund kestab 60 min ja sobib kõigile. Ainus (ja kõige raskem), mis vaja teha, tuleb lihtsalt kohale tulla.
(Selga panna mugavad liikumisharjutusteks sobivad riided. Matid on kohapeal olemas).

Ashtanga Vinyasa jooga on hatha jooga dünaamiline vorm. Esmapilgul võib tunduda, et tegu on eelkõige füüsilise treeninguga, kuid lisaks sellele, et keha areneb tugevamaks ja painduvamaks, rahuneb meel ning paraneb kohalolekuvõime ja kontakt iseendaga.  Hingamine on ühendatud liikumisega, mis tõstab kehatemperatuuri ja paneb higistama.

Ühekordne tund annab väga palju energiat ja lõõgastab ja paneb samal ajal proovile, kuid kiiresti ei juhtu joogas midagi :) Tuleb olla kannatlik ja austada oma keha. Kui teha samu asju üha uuesti ja uuesti, siis pikema aja jooksul võid märgata, et toimunud on väga suured muutused.

Alguses tundub harjutuste tegemine füüsiliselt üsna raske, kuid alguses tähelepanu keskmes ongi füüsiline külg. Kui keha on juba pisut painduvam ja tugevam, omandab harjutuste tegemine ka sügavama mõtte. Sügavus tuleneb järgmise kolme olulise põhimõtte rakendamisest: 1) mula bandha & uddiyana bandha (juurelukk ja kõhulihaste lukk), 2) Ujjayi-hingamine (ashtanga joogale omane hingamise viis) ja 3) Drishti (pilgu suunamine). Kui õpite harjutusi tehes neid põhimõtteid kasutama, muutub meel rahulikuks ja keskendunuks. See omakorda kajastub ka teie igapäevaelus, vähendades stressi ja närvilisust. 

 Ashtanga jooga on väga lihtne; “99% praktikat, 1% teooriat” ehk "Practice, practice, practice and all is coming!"

Joogaga tegelema hakkamiseks ei ole vaja teha mingeid ettevalmistusi - venitada, kaalus alla võtta ega muud. Joogat tehes juhtub kõik iseenesest ainult, et selleks on vaja järjepidevust ja regulaarsust. Järgmisel päeval pärast joogatreeningut võivad lihased tunduda pisut kanged ja valusad, kuid see on täiesti tavaline ja läheb üle.

Parim moodus jooga olemuse mõistmiseks on sellega ise tegeleda. Võime ju joogast rääkida ja seda analüüsida, kuid see ei tähenda suurt midagi. Loeb vaid igaühe isiklik kogemus. Ashtanga joogaga võib tegeleda igaüks olenemata sellistest ebaolulistest parameetritest nagu kui painduv või jäik, suur või väike keegi on. Joogas tegeleme oma sisemusega mitte välisega ega anna hinnanguid. Me lihtsalt hingame sisse ja hingame välja ja naudime liikumist. 

Detailid

Kuupäev: 15.08.2015
Kellaaeg: 07:30-08:30
Ürituse lava: Mäeala
Moderaator:
Osalejad: